Keresés ebben a blogban

2023. május 31., szerda

Szépséges május

    Igenis, meglesz az e havi 4. bejegyzés is! A hónap utolsó napján, de még májusban. Hiába, kis kihívások dívnak mostanában, de megelégszem velük, nagyjából csak ennyire futja az energiámból. 

   Második napja vagyok itthon, még ízlelgetem a megszokottból öt nap alatt szokatlanná varázsolódott otthont. Szomszédasszonyom friss kenyeret és egy mandulakrémes-sárgabarckos süteményt csempészett hazajöttömre a hűtőmbe.

   A napsütéses idő végig kísért a gyerekeknél is, a nagy kert százéves fáinak hűvösében. A gesztenyefa most hullatja szirmait, az akác egyelőre makacsul őrzi őket, az óriás cseresznyefán a seregélyek alig hagytak az édes piros szemekből... A levegőben szálingózó láthatatlan pollen miatt sajnos nem sokáig úszom meg köhögés, könnyezés nélkül  -  hová lett a gyerekkori,  természetben töltött hónapok védettsége?... Elmúlt, mint lassan minden egyéb.

   Érkezésünk estéjén máris érdekes program várt bennünket : Lucie unokám osztályának színház tagozatos csoportja mutattta be Musset : Fantasio c. darabját, s benne ő játszotta a címszerepet. Jól sikerült az egész csoport teljesítménye, bár nem volt egyszerű a 19. sz-i nyelven megszólalni! Bevallom, én persze unokám játékában gyönyörködtem leginkább.

   Szombat este ismét színházba voltunk hivatalosak : ezúttal Párizsban néztünk meg egy ma játszódó vígjátékot, "Chers Parents!" ("Kedves Szülők!") címmel, anyák- és apáknapi ajándék gyanánt. A kitűnő ritmusban megírt és eljátszott darab kellemesen megnevettetett bennünket, a szülők és gyerekek kárára egyaránt.

   Feltétlenül meg kell említenem a sok kártyapartit, melyek némileg enyhítették életemben a játék hiányát... Pótoltam egy kicsit a lassanként távoli emlékké halványuló öleléseket is, melyek pedig köztudottan óriási szerepet játszanak a boldogsághormonok termelésében, a hosszú élet egyik titkaként.


többszázados patakparti mosoda romjai

 
Glasgow napozik

a cseresznyefa


10 megjegyzés:

  1. Milyen öreg, és még milyen jó állapotban van! Mármint a fa. :D Csodás a tavasz ezen a birtokon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, minden öreg, a ház is, a kert is, időnként felújításokon ment keresztül, a legutóbbi még folyamatban, mióta a gyerekek megvették 2 éve.
      Minden évszak szép itt, még tán a tél is...

      Törlés
  2. Életszerű olvasni az általad vázolt napsütésről és az árnyakról. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, Mick! Jólesik az elismerés tőled, mert magamtól ritkán kapok...

      Törlés
  3. Csodás hangulatú képek! 💚

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem én is nagyon a kertjüket! Sok a dolog vele, az igaz.

      Törlés
  4. Olykor nagyon jó kimozdulni a megszokottból, pláne ha ilyen kedves családi programok várnak! Aztán jó a hazatérés is, pláne ha ilyen kedves szomszéd várja jöttödet! 😀🤗
    Gyönyörű képek, a fák... de szépek! - és a cicó úgy napozik, ahogy egy cirmoshoz illik. 😊 Szép lehetett és boldog az ott töltött idő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Utoljára január közepén voltam náluk, hogy pár napot töltsek Alice-szal. Azóta nagyon kizöldült a kert.
      A szomszédasszonyomnál van kulcsom (s nálam az övé), ezért távollétemben átnéz, összeszedi a kevés postát, felhúzza a redőnyt, stb... Időnként cserélünk egy-egy tál ételt kóstolóba...

      Törlés
  5. Gyönyörű ez a hatalmas cseresznyefa fiadék kertjében. Miközben néztem, eljátszottam a gondolattal, mekkorára nőhetett még az én "gyerekkori" cseresznyefám, mielőtt kivágták a szanálás okán. Én 1970-ben láttam utoljára, akkor költöztünk el abból az udvaros házból, ahol nyolc család ette a mindig bő termését. Még pár évig élhetett, nőhetett, mielőtt a kis lakótelep felépült a helyén. Milyen érzés kerítheti hatalmába azt az embert, aki az elektromos fűrészt tartja, miközben egy élő fát kell kivágnia??? A fa helye ma is behatárolható nagyjából, gyönyörű, nyugalmas belsőpark van ma a helyén. Szinte naponta megfordulok ott délutáni, koraesti kerékpárútjaim során, és odaképzelem anyukámat-apukámat-testvéremet a konyhába a valamikori fától pár méternyire.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, nagyok és meglehetősen öregek a fáik, látszólag egészségesek (nem értek hozzá). Nagyon tud az ember kötődni egy fához, mint te is a gyerekkori közös cseresznyefához... Ha park van a helyén, akkor tovább él legalább az emléke azokban, akik még ismerték...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...