Keresés ebben a blogban

2017. november 16., csütörtök

Ritmus

Pierre Alechinsky
    Vissza kell térnem legalább a heti egy bejegyzéshez. Elsősorban magam miatt: ez a fegyelmezett ritmus a mindennapjaimnak ad keretet, az írás lehetővé teszi, hogy magam mögött hagyjam egy időre életem új ritmusát, kötelező és kellemetlen velejáróit és egy időre majdnem "normálisnak" érezzem magam. Mint azelőtt. Amikor még nem voltam ilyen felemás... "
   Amazon", mondta az orvosom, aki nyilván vonzóbb színben próbálta előttem feltüntetni ezzel a mitológiai utalással mindazt, ami rám várt.
  A szomszéd utca platánjai levetkőztek a hideg novemberi szélben. Látszik fekete, csupasz csontvázuk, melyet tavasztől őszig eltakarnak a nagy zöld levelek. 
   A kórházban ma a tükör elé kellett állnom az ápolónők unszolására (minden második nap bejártam kötözésre). Azt mondták, jobb, ha az ő társaságukban történik az első szembesülés. Eddig szívósan ellenálltam, de egyszer úgyis meg kell tenni ezt a lépést is az új helyzet elfogadása felé... 
   Fel kell venni a harcot a betegség ellen, mondták. Azt válaszoltam, hogy ismerve békés természetemet, az effajta nehéz próbákon sosem voltam képes frontálisan támadni. Másokért könnyebben kiálltam, mint saját magamért. Amikor a rák megtámadott  -   pár éve immár  -  elfogadtam a jelenlétét, s a harc helyett az ellenállást választottam. Választás volt-e valójában? Inkább rámerőltette magát. A ring nem az én pályám.
   Próbálom a betegséget megszelídíteni, hogy ne legyen olyan kemény és agresszív, s jószántából költözzön el. Az írás, a rajzolás, a beszélgetések mind ebben kívánnak segíteni.
   

12 megjegyzés:

  1. Kívánom, hogy betegséged költözzön el!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Mick: kívánságaink ezen a ponton találkoznak!

      Törlés
  2. Flóra, ez nagyszerű felfogás!! Mivel a betegség PILLANATNYILAG szervezeted része, a harcolj buzdítással valójában arra próbálnának késztetni, hogy háborúzz magadban, jószerivel magad ellen. Egy ismerősöm ment át ugyanezen. Ő azt választotta, hogy megköszönte a tanítást, amelyet betegsége hozott, elfogadta, hogy erre nyilván szüksége volt, majd áldással elbocsátotta. Hozzáteszem: sikeresen. Ezért örültem meg annyira a felfogásodnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szilvia, teljesen egyezik a reakciónk (talán az áldást kivéve), igaz, hogy ebben az egyéni temperamentumnak nagy szerepe van! Én nem tudom harcra kényszeríteni magam, túl sok energiát emésztene fel, amit inkább arra tartogatok, hogy a pozitív elfoglaltságokhoz meneküljek!

      Törlés
    2. Nagyon tetszik nekem a heti rendszeres megszólalásra való törekvésed. De enélkül is gondolunk Rád minden nap.
      (Volt egy kedves szomszédom, aki minden reggel prüszkölve nézte végig a kertje terméseit. Ő mondta: "Két fajta ember van. Az egyik már allergiás, a másik meg ezután lesz allergiás. No, nekem minden nap eszembe jut ez a rákkal kapcsolatban is. A betegség ellen meg mindenki csak a maga módján tud küzdeni, receptet nehéz hozzá osztogatni.)
      Legyünk egészségesek! - lehetne ez a minden reggeli első mondatunk.

      Törlés
    3. Éva, bevallom, én is évekig erre a bizonyos szorongáskeltő allergiás hasonlatodra gondoltam. Annyian hulltak el miatta körülöttem! Szorongva vártam, mikor kerül rám a sor... Aztán egy napon lecsapott a diagnózis, s attól kezdve furcsa módon elmúlt ez a fajta félelem: nem kellett attól tartanom, hogy "elkapom", mivel már ő kapott el engem...

      Törlés
  3. Rózsa, a szegedi barátném hasonló hiánnyal vívódott úgy 7 éve, de mára megszokta. Az idő múlása segíteni fog neked is. Jó terveid vannak. Ha valamiben segíthetünk, csak szólj!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokat segít a barátságotok, Klári!

      Törlés
    2. Rózsa, az Országos Széchenyi Könyvtár digitális archívumát nem tudom, ismered-e. Rengeteg kép, gyűjtemény, ismeret van fönn: http://dka.oszk.hu/
      Kár, hogy messze vagy, nem küldhetek komatálat. :))

      Törlés
    3. Köszönöm, Klári, már a komatál gondolata is a finom galamblevest idézi!

      A képeket megnézem!

      Törlés
    4. Találtam jobbat, direkt neked: https://hu-hu.facebook.com/Lang-Vikt%C3%B3ria-Enteri%C5%91r-173500052689476/
      Nagyon kedvelem az art decoból kinőtt minimál stílust.Persze, ha ismered, hiszen facebook, akkor bocs.
      *
      Galambleves! Írnom kell róla.

      Törlés
    5. Nekem is tetszik ez a stílus! Köszönöm a címet!
      Veszek néha egy-két ilyen folyóiratot, hogy álmodozhassak a változtatásokról...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...