Keresés ebben a blogban

2017. november 8., szerda

Szabó Lőrinc NYÁR





Megy le a nap a Jánoshegy fölött,
zene zendűl romok és fák között,
sebbé, parázzsá gyúl a magas ég,
csoda békíti össze száz szinét.
Csoda békít engem is: enyhül a
lélek vert daca, fojtó bánata,
az ember, aki némán zokogott,
képzeletben már mindent itt hagyott,
Tazmániát s halált emlegetett,
most meg, bámulva a tündér eget,
sóhajt, s úgy érzi, tud még hinni és
hogy dolgozni fog és szeretni kész;
s míg árnyba vesznek sebek és romok,
lassan ő is dudolni kezdi, hogy:
- Lement a nap a Jánoshegy mögött,
ébred a hold, hangosabb a tücsök,
fölcsattog a boldog fülemile. -
Szép a rózsám, hogy váljak el tőle?

6 megjegyzés:

  1. Jó gondolatokat találtál Szabó Lőrincnél! Elteszem a versét, nem ismertem.

    VálaszTörlés
  2. én a "dúdolni való" szövegét igy ismerem:
    "Lement a nap a maga járásán
    Sárga rigó szól a Tisza partján
    Sárga rigó meg a fülemüle
    Szép a rózsám, hogy váljak el tőle"
    de ha dúdoljuk, úgyis mindegy :)

    VálaszTörlés
  3. Elvittem...
    és
    tovább ajándékoztam.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...