Keresés ebben a blogban

2022. június 24., péntek

Műhelymunka

   Futó záporok suhannak át felettünk, alig nedvesítik be a teraszt és a rózsafák leveleit. Tudom, hogy a kánikulában, szárazságban szenvedők ennek is örülnének. Amikor a felhők szétoszlanak, rögtön ránk zuhan a 30°-os hőség.
   Kerülgetem a konyhaaszalt elárasztó rajszerszámaimat. Jó egy órája ügyködök velük. Szeretem, ha minél jobban "beterítik" a rendelkezésre álló helyet, sőt, még azon túl is. Felét sem fogom használni, de inspirálnak : bármelyik pillanatban hozzájuk nyúlhatok, elképzelhetem, hogy milyen hatást érnének el, esetleg mit fogok kipróbálni velük : mi lenne ha?... Egyszóval: kezem ügyében legyen minden lehetőség!


   Időnként felállok, mert ez a látszólag könnyű elfoglaltság meglehetősen kimerítő : nagy koncentrációt igényel. Tollal, tussal egy többszáz éves tölgyfát próbálok a papírra álmodni... Még A. (teraszom kivitelezője és a fák szerelmese) ejtette el könnyedén a kezdet kezdetén, hogy rajzolnék-e neki egy öreg tölgyet. Ő se felejtette el, én sem. Igaz, hogy a "megrendelés" nem a legjobb módszer, hogy rávegyen a cselekvésre : inkább kivárom, hogy az ihlet rám találjon. Különben pedig jobban szeretem, ha valaki a meglevőkből választ, legalább biztos lehetek benne, hogy tetszik neki!

    Egy óra múlva el kell mennem, ideje átöltöznöm, mert aki értem jön, bizonyára előbb érkezik a megbeszélt időpontnál. A konyhaasztal megvár holnapig...

16 megjegyzés:

  1. Rózsa nagyon tetszik az öreg tölgyfa törzse is már....) Elképesztően ügyes vagy, de ezt már említettem Neked több rajzodnál is. Micsoda értékeket teremtesz ezzel a készségeddel!!)
    Jóegészséget kívánok Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves Andrea! Még nincs kész, talán holnap befejezem a koronáját. Kapirgálom, de ma d.u. is el kell mennem itthonról, bár nincs hozzá nagy kedvem... Eseget itt-ott az eső.

      Törlés
  2. Tetszik nekem is a tölgyfa és az asztal is, pláne, ha tehetséges hölgy előtt van. Kívánom, hogy gyakran találjon rád az ihlet, és sok szép alkotásod legyen továbbra is.
    Jó, hogy esik nálatok az eső, ide most érkezik a kánikula. Nem szeretem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves Éva. Igen, jó lenne, ha gyakrabban rámtalálna, főleg kicsivel több önbizalom! (Többször jut eszembe, hogy ne szaporítsam a sok limlomot, ami utánam marad a gyerekek számára eltakarítani valónak...) De valóban jót tesz, amíg csinálom...
      Az egész jövő hétre ilyen enyhe, csapadékos időt jósolnak, pedig vendégeket várok M.o-ról...

      Törlés
  3. Névtelen27/6/22 05:00

    Ha én ilyen áldást kaptam volna... nem hezitálnék! Csodás ez a kép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nemsoká elengedem (az ember sohasem elégedett teljesen) és bekeretezem...

      Törlés
  4. Névtelen27/6/22 16:50

    Rózsa olyan szívesen megnéznék a képeidből egy csodás összeállítást....)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mielőtt tovább lépnénk ebben a kellemes témában: ki vagy, kedves Névtelen?

      Törlés
    2. Rózsa ez a 16.50 es névtelen Andrea voltam ezek szerint nem vettem észre, hogy nem vagyok bejelentkezve, az előző névtelen nem én voltam, elnézésedet kérem.

      Törlés
    3. Semmi probléma, kedves Andrea, velem is megesik! A válogatáson még gondolkodom...

      Törlés
    4. Rózsa köszönöm a megértésedet, és nagyon várom a válogatást.....))
      Sok szeretettel gondolok Rád!!!

      Törlés
    5. Talán a nyári szünet alatt erre is (!) marad egy kis idő! Bár már egy csomó elnapolt dolognak kell majd a végére járnom...

      Törlés
  5. Igen, én is boldogan nézegetnék egy képeskönyvet a Te műveidből.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem rossz ötlet, kedves Klári, de legtöbb képemről már csak egy többé-kevésbé jó reprodukció maradt meg... A fát befejeztem, felteszem majd ide a blogra (lefényképeztem, mielőtt bekereteztem volna...)

      Törlés
  6. Érdemes lenne katalogizálni opuszaidat. Hogy el ne kallódjanak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, kedves vagy, Mick, de ehhez elsősorban az kellene, hogy szememben is megérdemeljék! De hozzám hasonló "ügyes kezű" művészkedőkkel Tiszát, Dunát lehet rekeszteni!... Tény, hogy az "elismertek" között is van jónéhány, aki nem jobb, sőt, talán rosszabb is nálam s a kétség meg se legyinti, de engem annál inkább...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...