Keresés ebben a blogban

2023. március 21., kedd

Hol vagytok, fényes szelek?...

   Egy hete is elmúlt, hogy nem írtam a blogomra. Téma lenne mindig, csak le kell hajolni érte, a vágy is érintetlen, de akkor mi hibádzik? Az erő... Egy hete tespedek egy nagyon aktiv vírus hatása alatt: 2-3 napig kétszersültön és kamilla teán tengődtem, s lézengtem, mint egy őszi légy. Azóta is erősen náthás vagyok és köhögök. Fiam kérdezi a telefonban, honnan jön ez a barlangmélyi hang?...

   Orvosom közölte, hogy aznap d.e. én vagyok a harmadik beteg ugyanezekkel a tünetekkel. Megkopogtatott mindenütt és elégedett volt az eredménnyel, s nagy örömömre nem írt fel gyógyszert sem (paracetamol van itthon). Ő se híve a különböző orrba, torokba fújt, csepegtetett, öntögetett szirupoknak és egyéb szereknek. Emlékszem annak idején az otthoni Maripen nevű antibiotikumra, eleinte csodaszer volt, melyet egyesek úgy szedegetttek, mint a cukorkát: "Kapjál be belőle, maradt a múltkoriból, már 2-3 szem után is elmúlik a torokfájás!"... Valamire való vírus különben is fittyet hány rá.

   Gondolom, az enyémet azon a bizonyos kellemes költői esten szereztem be a tömegben (egyesek szerint voltunk vagy ötvenen). Valaki kitett pár nap múlva a F-B-ra egy újságkivágást fényképpel, melyen épp olvasom a mondókámat : alig ismertem magamra, és még a nevemre is találtak eddig ismeretlen változatot  -  pedig már sokfélével találkoztam (kb. "Rosjaz" volt, ha jól emlékszem)...

   Ma van a tavasz első napja, március 21. De hol vannak a "fényes szelek"? Még szellők sincsenek. Távolrol hallom egy gerle erőlködését a virágzó szilvafán, de minden meggyőződés nélkül abbahagyja. A felhők szürkén gomolyognak, 11° (!) van...

ez a kép 2 éve készült...

16 megjegyzés:

  1. Nem jó ez így. Sokáig marad veled ez a betegség, szeret nálad lenni. Sajnos az influenza ilyen ragaszkodó természetű, nehezen áll tovább, de már kicsit eltúlozza. Van az a mondás, hogy akármilyen kedves vendég, három napig untig elég. Ez meg nem is kedves, nem is hívta senki, sőt...!🙁
    Gyógyulj meg hamar és legyen jobb idő, langyos meleg és fényes szelek!
    Szép ez a tavaszt köszöntő csokor a vázában. 😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Borka, köszönöm. Nem gondolom, hogy influenza (a doktor se említette), be is voltam oltva okt. végén, inkább nem tudom ki mondta a "mezei vírus" kifejezést, amit annak idején találónak hittem. Hát, ami azt illeti, meg is talált.

      Törlés
    2. Mezei vírus ide, mezei vírus oda, elég volt belőle! Megszenvedtél vele. Jöjjenek szebb napok! 😀

      Törlés
  2. Kedves Rózsa, kívánok mielőbbi felépülést. Amúgy itt sem adnak antibiotikumot túl gyakran, csupán lázcsillapítót vagy egy olyan gyógyszert ami leköti a vírusokat, nem engedi tovább szaporodni. Van, amikor nagyon makacs tud lenni a nátha, de remélem kilábalsz belőle hamarosan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves Zsuzsa, már talán kifelé lábalok belőle lassanként... Most meg jönnek majd az allergiát hordozó pollenek és egyéb levegőben úszkáló láthatatlan ellenségek, mihelyt tényleg megjön a tavasz... Csak hogy legyen miért álladóan orrot fújni...
      De ennél nagyobb bajom ne legyen, legalább érzem, hogy élek!

      Törlés
  3. Kedves Rózsa, én is a legjobbakat kívánom neked. Remélem, hogy minél előbb meggyógyulsz. Nagyon kellemetlen betegség, amiben most benne vagy. Mikor gyerekek között voltam sokszor elkaptam tőlük valamit.
    Kívánok neked egészséget és minden jót.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves Éva, kívánságaidat! Most már tudok enni is is nagyjából, bár még nem állok nagyon biztosan a lábamon. Azért ma délben már el tudtam menni a boltba: elfogytak a készletek!...

      Törlés
  4. Szél? VAN! Tavasz? Az is.... teszek fel néhány képet rögvest.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden reggel azzal a halvány reménnyel húzom fel a redőnyöket, hogy hátha szemembe süt a nap... Ma éppen 11 fok volt és kopogott az eső a terasz kis asztalán... Kell a víz, biztatom magam...

      Törlés
  5. Névtelen23/3/23 10:19

    Nálunk hetek óta erős a napsütés, eső egy csepp sincs, a Gete másik oldalán esik, ami esik: a helyi légáramlatok így viselkednek. Fölástam és kitisztítottam a zöldségágyást, vetni kellene, de amíg hideg van és nincs csapadék, nem merek hozzáfogni. Metszésről és lemosó permetről szó sincs. Hideg szelek akadályoznak benne, hiába süt a nap. (Klári.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen24/3/23 10:42

      Ha nem esik és az erős szél máris kiszárítja a földet, nagyon aggasztó! Sokat kertészkedsz (ásol, gazolsz, még permeteznél is!) Klári, meg ne ártson! Itt egyelőre szinte minden nap esik, éjjel is, nappal is. A kert szinte úszik... Ilyenkor arra gondolok, inkább essen, úgyis jön a kánikula...

      Törlés
  6. Névtelen23/3/23 10:22

    Gyors javulást kívánok kedves Rózsa, légcsőhurutnak hallatszik, ahogy írod. Ha vannak gargarizáló szereid, azok jót tesznek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen24/3/23 10:45

      Valószínűleg az, mert nem hatolt eddig lejjebb. Már kevesebbet köhögök éjjel is, és végre alhatok egy kicsit...

      Törlés
    2. Névtelen26/3/23 21:04

      De jó! Csak így tovább!

      Törlés
    3. Névtelen26/3/23 22:19

      😍 (R.)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...