Keresés ebben a blogban

2023. március 11., szombat

Késik a tavasz?...

    Mióta a szemem kinyitottam ma reggel, kérdezgetem magamtól: "Na most vasárnap van vagy szombat?" A redőny résein át napfény szökik a szobába, de megint csak fél 4 felé oltottam villanyt és újra elnyom az álom. 

   Tegnap szeles, esős idő söpört bennünket szinte egész nap, semmi kedvem nem volt kimozdulni, szívesebben üldögéltem volna a számítógép előtt, hiszen írnivaló mindig van! Ehelyett felolvásra kerestem szövegeket mások tollából, hiszen ez a hét a költészet hete országszerte, mégpedig a "Határok" témájára. Két barátnőm jött értem, hogy együtt menjünk 6 óra felé a szomszédos város rendezvényére. 

   A kis klubtermet szépen előkészitették 2-től 6 személyes asztalkákkal, mindegyiken kis lámpa égett, virágcsokoral, piros terítővel, a hajdani kabarék szellemében, ahol az összegyűltek nemcsak az előadókat hallgatták, hanem közben ehettek-ihattak is. Azzal a külöbséggel, hogy itt maguk a felolvasók üldögéltek az asztalok körül : bárki felállhatott, hogy elmondjon egy verset vagy prózát, esetleg elénekeljen egy dalt vagy eljátsszon egy darab zenét. 

   Magam is felolvastam egy 2 oldalas szöveget, melyben szintén határokról, ezúttal nyelvi határokról esett szó. Mégpedig az engem is érintő francia nyelv - anyanyelv viszonyáról, s közelebbről arról a számos idegen származású íróról, akik a befogadó nyelvben találták meg az alkotás lehetőségét, a szükséges távolságteremtést az emóciók és kifejezésük között. A jó másfél órás műsor végeztével összetologattuk az asztalokat, melyekre a résztvevők által készült finomabbnál finomabb ételek és italok kerültek, s a végén harmonika kíséretében még táncra is perdültek, akiknek lábai még bírták. Én magam már csak vágyakozva néztem őket...


a japán juhar még csupasz

a kamélia nyitotta a bált, de még fázik

tegnap d.u. 

tegnap d.u.


16 megjegyzés:

  1. De jó délutánod volt! 🤗 Picit irigykedve olvastam.
    A tavasz? Hát azt hiszem, nem tudja,
    már ideje megérkezni vagy sem. Valahogy úgy bizonytalan, mint mi, vajon szombat, vagy vasárnap van-e🤔. Tegnap délelőtt kabát nélkül is melegem lett volna. A ragyogó napsütést aztán hatalmas zápor és jégeső követte délután. Ma meg szélvihar van. Szép kellemes tavaszi szellőrre, langymelegre várunk. Hátha lesz ilyen is.
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen11/3/23 20:14

      Valóban, kedves E. Nem bántam meg, hogy végül is nekivágtam esőben, szélben.

      Ma pl. gyönyörűen sütött a nap egész d.u., mégsem merészkedtem le a kertbe rózsafákat metszeni. Hideg volt. Én is az általad említett langyos tavaszi szellőre vágyom... (R.)

      Törlés
  2. Rózsa, nálunk is hideg van. Más években ilyenkor metszettem a szőlőt.Rá se tudok nézni. A kaméliádat mindenkor csodálkozva méregetem.. Hogy bírja, ez rejtély. Szép délutánodról örömmel olvastam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen12/3/23 09:51

      Klári, a kaméliám nyugodtabb időre vágyik, de nem tudok rajta segíteni... Hálás vagyok neki a sok virágért! A bimbók már december-januárban elborítják. Szeret ebben a viszonylag szélvédett sarokban!

      Törlés
  3. Szombaton hideg, viharos szél fújt egész nap. Jó volt bent lenni a melegben.
    Szeretek olvasni a programjaidról. Megnézegettem a képeket is. Milyen szép környezetben voltatok.
    Én nem tudtam, nem tudok, és soha nem is szerettem táncolni. Ha tudnék is, ma már nem lennék képes rá a gerincem miatt. Nem is kerestem soha az olyan helyeket, ahol táncolni kellett. Ha néha mégis felkértek, igyekeztem visszautasítani valahogy. Nehéz helyzet volt mindig, hogy ne legyen belőle harag.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, jóvolt benn üldögélni... Egészen este 10-ig eltartott!
      Éva, azt hiszem, a tánchoz el kell feledkezni gátlásainkról és "átadni magunkat", amit teljességgel én se tudtam megtenni...

      Törlés
  4. Névtelen13/3/23 07:52

    Nagyon szeretek táncolni.... hiányzik! (Partfal)

    VálaszTörlés
  5. Névtelen13/3/23 07:53

    Fantasztikus lehet így eltölteni egy délutánt, én is irigykedem egy kicsit. Írnál egy pár gondolatot arról is, hogy a felolvasások között, melyik volt, amely hatott az érzelmeidre is, és miért. Te például mit írtál? Melyik volt, amely elgondolkodtatott, valami újat adott? Milyen gondolataid, érzéseid voltak a délután folyamán? Üdvözlettel: Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyilván sok felolvasó választása esett a közelben levő La Manche partján hónapok, évek óta várakozó sok Közel-keleti származású bevándorlóra, akik néha nekivágnak a tengernek éjszaka. A britek a franciákra hárítják ennek megakadályozását. Egy másik hozzászóló (nő) Marokkóból érkezett, most tanul franciául, de felolvasta első - tétova - mondatait... Mint a szövegben is említettem, én magam a nyelvi határok legyőzéséről írtam, mégpedig az anyanyelv és a befogadó francia között, híres írók példájára hívatkozva.

      Törlés
  6. Na végre sikerült... nem névtelenül írnom. Tegnapom színei: https://partfal.blogspot.com/2023/03/elcsent-szavak-kekitot-old-az-eg-vizeben.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márta, ez a hihetetlen kékség, a hófehér virágok - maga a tavasz!

      Törlés
  7. Gyönyörű szép a kamélia. Itt a tegnap havazott le újra, húsz centit kaptunk... Itt nagyon késik a tavasz...
    Milyen jók lehetnek ezek az irodalmi estek, és az hogy bárki, bármit előadhat az gondolom izgalmas, hogy nem lehet tudni előre a felhozatalt. Gondolom, jól szórakoztál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, sokan írnak errefelé is, csak úgy, amatőr módon. (Régóta gondolom, hogy ebben az országban több az író, mint az olvasó!) Többen ún. "írói műhelyekben" (nem tudom, hogy van hivatalos magyar megfelelője) csiszolják stílusukat, de mindenképpen jót tesz az önkfejezés művelése. Ezek az estek többnyire tematikusak.

      Törlés
  8. Gyönyörű a kamélia!
    Egyik nap tavasz van, másnap már inkább nyár, aztán jön a hideg zuhany és esni kezd a hó. Hát valahogy így... Késik is meg nem is. 🌝
    Jobbulást kívánok Neked itt is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Borka.
      A kép még 11-én készült, azóta sokkal több virág kinyílt rajta! Remélem, nem pusztítja el őket egy kései fagy vagy tartós eső... Itt még max. 15 fokig megy fel...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...