Keresés ebben a blogban

2024. július 17., szerda

Egy rövid hét sok eseménye I. rész

    Most látom, hogy lassan már a nyár közepén járunk, és június 24. óta egy betűt se írtam erre a blogomra!... Bevallom, nem hanyagság volt az oka, hanem a múlt hónap végén alaposan felszaporodott tennivalók.

   Lucie unokám júl. 3-án reggel tette le az utolsó érettségi vizsgát, apja és húga az iskola előtt várták autóval, benne az ő bőröndjével is, és egyenesen hozzám indultak (250 km), hogy felvegyenek és együtt folytassuk az utat Magyarország felé. Egész éjjel mentünk Belgiumon, Németországon és Ausztrián át  -  főleg esőben  -  majd pirkadatkor átléptük a magyar határt, ahonnan még jópár száz km várt ránk Mindszentig. Tudvalevően az utolsó kilométerek tűnnek a leghosszabbaknak! Reggel fél 8 felé haza is értünk. Felhúztuk az ágyakat, mert jártányi erőnk is alig volt. Csodálatos módon friss kenyér, töltött paprika várt ránk a hűtőben. Fiam kb. 24 órát vezetett egyedül, mert az ő nevére bérelte az autót. Én magam is alig álltam a lábamon. Az itteni borús 18° után ragyogó meleg nap várt ránk, eleinte megelégedve a 28-29°-kal...

   Hogy is foglaljam össze a tömény 10 napot? Szerencsére a fiam tavaly óta bevezettette unokaöcsém szervezésében a légkondícionálót az öreg házba, hogy könnyebben kibírjuk az éjjel-nappali forróságot, mely 41°-ban tetőzött elutazásunk napján. A foci Európa-bajnokság középdöntőjének küszöbéig eljutott francia csapat két meccsét is náluk néztük meg, valamint a választások második fordulójának eredményét is a tévében. Egyébként mindannyian elég jól elviseltük a TV hiányát, melyet játékkal, olvasással helyettesítettünk. A fiatalok el-elbicikliztek a Tiszára is, nem beszélve szegedi sétáinkról, ahova legalább háromszor elmentünk a szűk hét alatt. Fehérvár közelében lakó unokahúgom szintén  megjelent többször is férjével. Öccsével felváltva látták el anyjuk házatáját, aki tört vállcsonttal feküdt az egyik szegedi klinikán, s elég súlyos operáción esett át. Elutazásunk napján jöhetett haza. 

   Nekem e rövidke hét két talán legfontosabb eseménye a szerda és a csütörtök d.u-ra esett : 10-én néhány egykori vásárhelyi gimnazista osztálytársammal jöttem össze a Kossuth tér fái alatt. 58 év telt el az érettségi óta, s volt osztályunk minden évben találkozik. Ha jól emlékszem, én csak 2-3 alkalommal tudtam elmenni... Ilyenkor mindig elfog egy kis lámpaláz. Vajon megismerjük-e egymást? Hiszen mi magunk nap mint nap hozzászokhatunk külsőnk-belsőnk átalakulásához, de akik évtizedek óta nem láttak?... A két óra nem volt elég hosszú, hogy mindent elmeséljünk, hogy minden kérdést feltegyünk egymásnak. Mindannyian 76-77-ik évünket tapossuk (vagy inkább azok minket?...), ki-ki meglehetősen jó formában jelent meg. A képen balról jobbra : M. Magdi, Cs. Sanyi, V. András, D. Éva és Á. Kati. Ketten hiányzunk : Deske és én, mint fotósok. Alattuk sorban a jelenlevők érettségi tablónkról lekoppintott képei, 1966-ból : M. Magdi, D. Éva, V. András, Cs. Sanyi, Én, Deske, Á. Kati. Mindegyikükkel szerettem volna szemtől szembe hosszabban elbeszélgetni...








6 megjegyzés:

  1. Névtelen18/7/24 07:54

    Valóban tömény volt az itthon töltött időtök! Élményekben, találkozásokban gazdag napok. "Mellékesen" ebben az őrült hőségben. (A hosszú utazás se semmi (ismerem). Örülök hogy szerencsésen hazaértél és most nyugalmasabb programod lesz, az utazás, az együttlétek, emlékek feldolgozása, elraktározása következik, gondolom. Élvezd a hűvösebb klímát, itt még mindig tart a nagyon nag meleg...
    rhumel

    VálaszTörlés
  2. Pontosan úgy, ahogy mondod, kedves E. A hőség valóban nem volt mellékes! Pedig hogy szerettem a nyári szegedi utcákon sétálni, amikor még nem volt ilyen kibírhatatlan hőség nyáron - és főleg, amikor még fiatalabb koromban jobban bírtam a meleget. Te, gondolom a Balatonnál próbálsz hűsölni...

    VálaszTörlés
  3. Nem tudtam, mikor voltál Magyarországon, de gondoltam rád a hőségben. Vajon, ha itt vagy, hogy bírod? Nagyon jó ötlet volt beszereltetni a légkondicionálót a házba.
    Jó lehetett találkozni a rokonokkal és a volt osztálytársakkal. Augusztus elején nekem is lesz gimis osztálytalálkozóm. A legutóbbin nem voltam, most elmegyek.
    Jó lehet az a hűvösebb időjárás most otthon, mi még mindig kínlódunk a melegtől. Tegnap a meteorológus azt mondta, hogy hűl a levegő, "csak" 35 fok lesz. Igaza van, de nevettem. Ez is bőven elég nekem. A lakás is melegszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, 4-én reggel érkeztünk és 12-én d.u. már indultunk is vissza, épp csak kimostuk a 4 pár ágyhuzatot, törülközőket reggel. Szerencsére hamar be is száradtak a 41 fokban!
      Hogy bírtam? Kb. úgy, hogy a klimatizált házból beszálltam a klimatizált autóba, onnan egy klimatizált másik házba, Plázába, esetleg vendéglőbe vagy boltba... Épp csak egy-egy kellemes séta maradt el az utcákon vagy a Tisza parton...
      Már itt is melegszik : ma már 25 fok van!

      Törlés
  4. Gondoltam rád! Én tengereztem... első héten egy parányi halászfaluban, két kislány és fiamék társaságában - roppant élvezetes a két éves unokámmal együtt töltött idő, zseni a gyerek... nyelvi fejlettsége jóval meghaladja korát, de az akarata is! Második héten PAG sziget csúcsa - LUN, ott már bővült a létszám a lányomékkal. Az Adria finomságát sajnos csak részben élvezhettem, mert valami cudar kórság elkapott. A tenger meleg volt, a leanderek óriássá nőttek egy év alatt. Nagyon elfáradtam, bevallom őszintén. Ölellek, jó pihenést!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márta, a két hét már kezd pihenésre hasonlítani, kivéve persze, ha valami "kórság" közbe nem szól... Gyerekeid, unokáid társasága bizonyára feltöltött minden jóval, a fáradtságot pedig ki fogod pihenni... Én magam is - ráadásul pár évvel idősebben - 1 hete próbálom kipihenni az utazást és a kánikulát, de a többi igen jól esett!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...