Keresés ebben a blogban

2009. július 21., kedd

Még egy visszapillantás...

   Hát körülbelül így néztünk ki 1973-ban... Szentesen elég feltűnő volt Gilbert "hófehér paripája", egy valóban fehér "deux-chevaux", ami engem inkább dülledt szemű békára emlékeztetett... Akkoriban Gilbert sokat futott, nyilván hogy agyonüsse rengeteg szabadidejét, a gát mentén, Szentes és Csongrád között. Nekem számtalan órám volt, orosz és francia, alig volt időnk találkozni.    Végül is az esküvő után ismerkedtünk meg igazából... Gilbert a Szentes központjában trónoló nagy emeletes ház felügyelőjének nem is olyan túl diszkrét megfigyelése alatt állott:  időnként még reggel 6-kor is bedugta a fejét a lakásajtón, különböző, átlátszóbbnál áttetszőbb ürügyekkel, hogy ellenőrizze, egyedül van-e...
   Szülei, húga és öccse, valamint egy barátja eljöttek az augusztus végi esküvőre. Ott találkoztam velük először. Később fogtam csak fel igazán, mit jelentett nekik ez az expedíció...
   Apósom részt vett az ellenállásban, nagy gaullista volt, hívő, templomjáró katolikus, anyósommal együtt mélyen vallásosak. Gilbert akkoriban már régóta nem akarta a lábát betenni egy misére sem, pedig évekig ministráns volt... Nem esküdtünk templomban, én se kívántam és a család szó nélkül "lenyelte a békát", soha fel nem vetették, amiért hálás voltam nekik végül is. Akkor még nem tudtam, hogy ez a diszkréció része annak a nagyon francia mentalitásnak, amelyik elkerüli kényes témák feszegetését, hogy a hangulat minél kellemesebb, konfliktusmentesebb legyen. A sok szőnyeg alá sepert téma így ritkán kerül tisztázásra, esetleg soha, hacsak a "kukta" fel nem robban...

(folytatása következik? lehet, de kit érdekelnek ezek a régi históriák? Esetleg "kis" körösztlányomat...)

14 megjegyzés:

  1. Például engem érdekelnek, nagyon is. :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, engem érdekel, mert akkor még elég kicsi voltam...

    VálaszTörlés
  3. Nagyon kedvesek vagytok mindnyájan! Hát akkor "hol volt, hol nem volt, tán igaz se volt..." Az unokám Lucie mondta a napokban az anyjának : Rózsa connaît plein, plein d'histoires... (ford: R. rengeteg történetet tud!)

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy emlékezel, kiírod Magadból a dolgokat. Mert jó olvasni Az előző poszthoz kapcsolódva súgom csak halkan, jót is tesz. Kapszakodóként a saját lábra álláshoz :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, Endi, ird meg e-mail cimedet, hogy válaszolhassak!
    Üdv: R.

    VálaszTörlés
  6. Írtam a másik blogodban megadott címre, ahová a múltkori levelem is küldtem. Remélem célbaér. A válaszodra örömmel és türelemmel várok:)
    E.

    VálaszTörlés
  7. Névtelen17/8/12 15:51

    Csak most láttam meg,sok minden miatt. Fontos.Minél többet írj meg a múltadból!
    Verba volant,scripta manent,és még olvasni is jó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretek mesélni, az igaz. De mindig attól tartok, hogy csak engem érdekel...

      Törlés
  8. Névtelen20/8/12 09:04

    Írd ki. Kell. Eleget voltál egyedül(?) és nem lesz hűtlenség, nem a társad "kiadása", ha az életedet ÉLED tovább.
    Az unokáknak sem tudunk mást hagyni, mint magunkat.
    stali

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogy "eleget" voltam-e egyedül, azt nem tudom, mivel mérik... Nekem nincs elegem belőle, sőt egyre jobban "belakom"...
      Ami a "kiadást" illeti, kb. érzem, meddig lehet elmenni, anélkül, hogy élők-holtak emlékét megsértenénk...
      Kedves vagy, hogy érdeklődsz.

      Törlés
    2. Névtelen21/8/12 10:26

      Mire jól belaktam az egyedüllétemet és kitaláltam, így van ez jól, megjelent a mesebeli Herceg. Kicsit megöregedve, sokat tanulva, változatlan szeretettel és fokozott törődéssel.
      Soha ne mondd. (Ha érdekel, a teljes múltammal untatlak egyszer.)
      stali

      Törlés
    3. Persze, hogy érdekel... Mint mondtam egyszer a darabom kapcsán, nincs érdekesebb dolog, mint embersorsok megfigyelése... Nincs érdektelen élet, csak be kell pillantani a felszín alá!
      Azt is mondtam, hogy nem csukok magamra semmilyen ajtót, semmit nem zárok ki, de semmit sem siettetek...
      Pillanatnyilag ez van, jól érzem magam benne, és semmi vágyam egy második fogkefének helyet szorítani a fürdszobámban...

      Törlés
    4. Névtelen21/8/12 16:28

      http://nyavalygo.freeblog.hu/archives/2011/05/19/A_fogkefe/
      Kellett ez Neked?!?
      stali
      (A személyesebb része megy levélként.)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...