Keresés ebben a blogban

2011. január 27., csütörtök

Macar lezzeti soframızda (Magyar ízek asztalunkon)


Francia blogomra épp most tettem fel ezeket a képeket és meséltem el a hozzájuk fűződő anekdotát.
Még 1989 októberében, isztambuli tartózkodásunk ötödik és utolsó előtti évében az "Elele" nevű havonta megjelenő folyóirat franciául is beszélő riporternője telefonált, hogy részt vennék-e abban a sorozatban, amelynek az a célja, hogy bemutassa különböző országok konyhaművészetét Isztambulban lakó külföldieken keresztül. Először is jót nevettem az ajánlaton : aki egy kicsit is ismer, tudja, hogy sajnos, a konyhaművészetből nem sok ihlet szorult belém, amit őszintén sajnálok különben. Amúgy is muszáj elvégezni, hát akkor csinálja legalább az ember kedvvel és fantáziával! Nem azt mondom, hogy nem látom el becsülettel a föladatot, sőt néha még meg is dícsérnek érte, de minél ritkábban kerül rá a sor, annál jobb!
Jött is az újságíró meg a fényképész, hozták a szerszámaikat, a lámpákat meg a "napernyőt", én meg kifestettem magam és beöltöztem kalocsai blúzomba, hogy rajtam is magyar "ízek" legyenek... Hogy mi volt a menü? Hát, megvolt a kalóriatartalma rendesen : tejfölös karfiolleves májgombóccal, paprikás csirke nokkedlival (a képen látható a szaggató), benne nyilván megint csak egy kis tejföl, és végül diós palacsinta csokoládé öntettel! A végén közösen elfogyasztottuk a csapattal, és mondhatom, nem panaszkodtak a törökök sem!

22 megjegyzés:

  1. Azt elhiszem! Nyammmm... :)))
    (és micsoda tűzrőlpattant menyecske voltál!)

    VálaszTörlés
  2. Írhatnál nekem isztambuli éveidről, kedvenc városom, most fontolgatom, hogy valahogy beiktatom kora tavasszal, míg nem borsos a repülőjegyek ára....
    Ismersz török-magyar blogot?
    Szép napot kívánok!
    A kalocsai blúzról: Kisgyermekként néhány évet éltem Szakmáron, velünk szemben lakott az akkor nagy hírű Vén Lajosné pingáló asszony, ott voltam, amikor a házat kifestette, a motívumok úgy kanyarogtak ki a kezéből, hogy az csoda.
    Kényszerű száműzetésünkben (56 után), egy hatalmas átfűthetetlen malomépületben éltünk, a konyhában megfagyott a lavórban a víz... Ők voltak a legjobb szomszédok.
    Hű az a kemencés lángos...

    VálaszTörlés
  3. Hát, igen, Ági, 20 éve még úgy-ahogy "tűzről"...

    VálaszTörlés
  4. Kedves Márta, beszéltem már ezen a blogon kicsit Isztambulról, a felejthetetlen 6 évről... De lenne még mit mesélni és lesz is rá alkalom. Francia blogomon már jól kifejtettem a témát. Magyar-török blogot nem ismerek...

    VálaszTörlés
  5. Erről a helyes képről a mi tavalyi étteremlátogatásunk jutott eszembe. Meg a falon lógó matyómintás ruha.:)
    Az identitás megtartásának és a honvágy legyőzésének jó eszköze a főzés. Gondolom én. Annak idején Lénárd Sándor meg valahogyan úgy írta ezt le, hogy a honvágy a gyomorban kezdődik. (Most nem idéztem pontosan, bocsánat.)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Zé, az identitás problémája mindig is érdekelt, sőt egyre inkább (csoda-e?), az idő haladtával. Erről hosszú értekezést lehetne írni... Az biztos, hogy nem olyan egyszerű, mint ahogy azt néhányan a gyerekkorra, a "hozott anyagra" korlátozzák. A sokféle hatás nyilván beépül valahova...
    De nem is kezdem, mert nehéz lenne abbahagyni!

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  8. OFF, vagy nem is egészen az, mindenesetre Zé kommentje (és Lénárd borsólevese) adta az apropót ahhoz, hogy megkérdezzem: olvastál már Lénárd Sándort? Mert ha nem - azt hiszem, szeretnéd...
    És még egy OFF: tegnap este találtam:
    http://href.hu/x/eecm
    Még nagyon az elején tartok, de már eddig is roppant izgalmas dolgokra akadtam, pl. az "Egy fordítás története" című írás, a 22. oldalon.

    VálaszTörlés
  9. Bocsánat. Nekifutok megint egy kávé után. Egyáltalán nem egyszerű, igazad van.
    Most, hogy megint sokan mennek el Magyarországról, aktuális téma. Szívesen olvasnám a gondolataidat erről. :)
    Flora, mivel e-mail címet nem találtam, ide teszek valamit, hátha kedvvel hallgatod. http://www.cippo.hu/2010/06/770-zinczyka-mosogatni-jo-nyilasmisi-szubjektiv/

    VálaszTörlés
  10. Bocsánat, akkor ha már Borsóleves és Németh Kriszta (aka Cippo). Linkelek még egyet. Aztán ígérem, többet nem. :)http://www.cippo.hu/2010/06/773-lenard-sandor-egy-nap-a-lathatatlan-hazban-nyilasmisi-szubjektiv/

    VálaszTörlés
  11. Majdnem ugyanezzel a menüvel mutatkoztam be egy alkalommal Bécsben. De nem volt ilyen gyönyörű blúzom.

    VálaszTörlés
  12. @KapitányG: nem olvastam L. S-t, csak azt tudom, hogy egy, manapság ritka polihisztor orvos volt.
    A linket nem tudtam kinyitni, de a téma biztos érdekelne...

    VálaszTörlés
  13. @Zé: sokáig próbálkoztam, de nem sikerül ezeket se megnyitni... Sajnálom... Volt 772 és 774, de pont a 773 nem! Azért a találhatókból meghallgattam...
    Az identitásról meg biztos lesz alkalom fejtegetésre, távolról sem lezárt a téma nálam!

    VálaszTörlés
  14. @Akimoto: te biztos több elhivatottsággal főzöl! Bár én tegnap kanyarítottam egy jó kis marhapörköltet Lille-ből érkezett ismerőseimnek, de mivel mindig attól félek, hogy nem lesz elég, most aztán 3 napig ehetem a maradékot!

    VálaszTörlés
  15. http://pim.hu/object.d8f182da-fdfa-45ba-914f-2688ce822346.ivy
    A DIA tagjai, vagy Szerzők ABC-ben: Hubay Miklós - digitalizált művei - Talán a lényeg

    VálaszTörlés
  16. Ez pedig Lénárd:
    http://mek.oszk.hu/02700/02765/

    VálaszTörlés
  17. Ez is:
    http://mek.oszk.hu/kiallitas/lenard/

    VálaszTörlés
  18. Sajnálom. Akkor marad az olvasás! ::))

    VálaszTörlés
  19. Flóra, Németh Kriszta felrakta a Lénárd első részét az új blogjára is. Hátha most elindul ...
    http://www.cippo.hu/2011/02/884-lenard-sandor-egy-nap-a-lathatatlan-hazban-ii-nyilasmisi-szubjektiv/#comments

    VálaszTörlés
  20. @Zé : sikerült megtalálni, köszönöm, meghallgattam!meghallgattam!
    Kevesen jutnak el a bölcsesség e fokára...

    VálaszTörlés
  21. Jaj, de jó. Mármint, hogy meghallgattad. ::))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...