Keresés ebben a blogban

2016. október 9., vasárnap

Nyári reggel


   Az Interneten találtam ezt a képet. Nem is tudom igazán, hol lehet a kis falu, sem azt, hogy mikor készült a felvétel, mégis kimentettem a fotók megállíthatatlan árjából, mert megpendített bennem egy réges-régi nosztalgikus dallamot: ezt a hangulatot én is átéltem hajdanán, jó öt évtizede...
   Szinte minden részlet ízét, illatát, melegét újra érzem, hamisítatlanul. A kitaposott földes utat, a girbe-gurba utcácskákat, a fehérre meszelt házakat, a csenevész fákat, s szemben az éles napsütést, mely lassan felszárítja az éjjel harmatos frisseségét. Nyugszik a por is, mezítelen talpam alatt hűvös még az érintése. Egy asszony talán fissen fejt reggeli tejet visz és egyúttal "kicsapja" a teheneket a legelőre. Előttünk a vakácio szép nyári napja, tele friss levegővel, óriási zsíroskenyér karéjokkal és a mező harsogó zöldjével...

18 megjegyzés:

  1. nagyon szép kép, tetszik :)) én amikor megláttam, egy füstös, ködös őszi reggelt idézett nekem. Már kell reggel a kis mellény, de még van ereje délre a napnak, csend és rend van, mindenki teszi a dolgát, ember is, állat is, megy a világ, és mi is benne...
    rendben van minden abban a pár "pillanatban", amíg itt élünk

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. megkerestem neked a fotót a neten: Tokaji András: Falusi reggel, 1940-es évek
      http://varietas.tumblr.com/image/52695878047

      Törlés
    2. Tétováztam egy darabig: reggel-e, napnyugta-e, nekem azonban nyár lett belőle, mert a dunántúli nyaralásaim hangulatát idézte fel...
      Köszönet a kép pontosításáért!

      Törlés
  2. nagyon szép (megkapó) fotó! szinte festői. (de grafikai feltétlen:) Pedig engem nem fűz hozzá személyes élmény, mégis... azaz valami mégis... egyik kis osztálytársam a Töltés utcán lakott, és estefelé láthattam a tehéncsordát hazafelé ballagni.. tátott szájjal. (de itt még reggel van)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, Aliz, milyen "beszédes"?
      Végül azért gondoltam a reggelre, mert a nap olyan élesen, "ígéretesen" emelkedik az ég felé, hogy az csak a nap kezdete lehet...

      Törlés
    2. egyszer haikura ihletett egy Monet kép (a talány miatt) :

      (Monet festmény impresszió)

      nap horizontközelben

      de a napkeltét
      nem lehet felcserélni
      a napnyugtával

      Törlés
    3. Igaz!
      És képzeld, tavaly decemberben láttam a képet a Marmottan-múzeumban! Nagy élmény volt!

      Törlés
  3. A kép idill, írásod is az. a földön járás bizonyossága, a megélt valóság, olvasni is élmény.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönet, Mick. Én valóságos idillként éltem meg éveken át ezeket a nyári vakációkat!

      Törlés
  4. Keresgéltem én is a neten, ismerős ez a zsindelytető valahonnan, hol építkeztek így, nem tudtam rájönni. A hajnali pára gyönyörű, a frissen fejt tej jó illatú, te meg szépen írsz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Klári.
      Abban a kis Veszprém megyei faluban nem igy építkeztek ugyan ("zsupptetős" ház sem akadt), de az a reggeli hangulat nagyon beivódott az érzékeimbe...

      Törlés
    2. Erdélyben.
      http://axioart.com/tetel/tokaji-andras-1910-1981-falusi-reggel-village-morning_468021

      Törlés
    3. Köszönöm, Gabi, te mindent megtalàlsz!

      Törlés
  5. jaj, hát most jelezte a fb, hogy ma ünnepled az évfordulódat (utálom, hogy a fb jelzi, ez annyira személyes, pedig erre minden fb olvasó ugrik a nyakadba és köszönt...
    szeretnék, valami személyesebbet, csak ahhoz meg nem vagyunk eléggé személyes kapcsolatban. Mindegy, akkor is Istenéltessen :)♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem olyan nagy baj, Kati, tudom, hogy sokaknak erről (FB) jutok eszébe, de hogy is lehetne másképp? De nem lenne muszáj megállniok egy pillanatra, hogy üzenetet írjanak, s mégis megteszik, én meg örülök neki!
      Köszönöm neked a személyesebb köszöntést.

      Törlés
    2. tanulom ezt a hozzáállásod: )♥

      Törlés
    3. Làttam a "bizonyitékàt", Kati... Örülök neki, mert megértettél.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...