Keresés ebben a blogban

2018. május 6., vasárnap

Szép szombat délután

   Itt még nincsen anyák napja, május utolsó vasárnapjára esik.
   Tegnapelőtt egyik kedves ismerősöm titokzatos üzenetet hagyott: " Ha szombat délutánra nincs programod, jövök fél háromkor és elviszlek valahova estig!"
   Káprázatosan sütött a nap (egy hétre írta elő a meteorológia; "mit kell mondani?" "köszönöm szépen!"), kapni kell az alkalmon ilyenkor, ki tudja, mikor jön vissza legközelebb...
   Liliane jött is pontosan, és azonnal autóba ültünk. Semmit sem akart elárulni az úticélból, csak annyit, hogy 20-25 km-re van tőlünk. Egyszer-kétszer még át is léptük a belga határt, mert az utaknak ugye mindegy, hol a határ, nem vesznek róla tudomást, főleg, ha sem határőr, sem áramosított szögesdrót-kerítés nem hívja fel rá a figyelmet...
   Elkerülve a főutakat sok kisebb-nagyon falucskán mentünk át. Tavaszi napfényben, virágillatban úsztak. A tájkép teljesen megváltozott: míg felénk olyan lapos, hogy az Alföldön nevelkedett szemem otthon érzi magát, pár kilométerrel feljebb már dimbes-dombos, sziklás-erdős helyeken találtuk magunkat, túrázók számára kijelölt ösvényekkel, melyeknek lábaim jelenlegi állapota miatt nem is nagyon mernék nekivágni...
   Leültünk egy erdei vendéglő teraszán. A tulajdonos maga gyártja a sörét az óriási erjesztőkben, a kis butikban mézet is árul a gyümölcslevek mellett. Megelégedtünk egy fagylalttal és almás süteménnyel, nomeg teával, kávéval a bukolikus környezetben, s kellemesen elbeszélgettünk, míg az alattunk csörgedező patak pihentető csobogását hallgattuk. 
   Egyidősek vagyunk. Sorsunk vonala néhány ponton találkozik, máshol messze kanyarodik. Liliane boldog házasságban él már 49 év óta... 






22 megjegyzés:

  1. Gyönyörű tájnak ígérkezik, szép időtök is volt,
    hol van pontosan ez a hely??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A neve Gussignies. Az Interneten van róla egy csomó adat. Valóban nagyon szép d.u. volt: nálam végződött a teraszon...

      Törlés
    2. köszönöm, alig vártam, hogy elböngészgessem,
      gyönyörű

      Törlés
  2. Itt az ideje, kedves Rozsa, hogy a "zugolvasas" utan irjak is. Par napja talaltam a blogra teljesen veletlenul es vegigolvastam az egeszet. Nagyon szepen koszonom az elmenyt ! Az elejen az irodalmi kitekintesek es Franciaorszag szeretete, a francia elet vonzottak (Budapesten franciatanar voltam en is, egeszen addig, amig idestova 20 eve egy nagy szerelemnek koszonhetoen itt nem kotottem ki en is). Azutan felfedeztem Isztambult ! 1982 es 1987 kozott ott eltem en is kamaszkoromban, rajongva szerettem Torokorszagot, nagy orom volt emlekeket feleleveniteni.
    Alig varom az uj bejegyzeseket...addig is elolvasom a francia nyelvu blogot is :).

    Szeretettel : Andrea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy "leleplezted magad", kedves Andrea! (van egypár Andrea látogatóm!)
      Kíváncsivá tettél: hol élsz, mit csinálsz "itt"?...
      Isztambulban, úgy tűnik, egy pár évünk egyidőre esett: mi 1984-90 között voltunk ott.
      Van blogod esetleg? Szívesen meglátogatnám. Én pedig megköszönöm a tiédet.

      Törlés
    2. Hol elek...Montpellier-ben kezdtuk kozos eletunket, de hat ev utan egyertelmuve valt, hogy a ferjem ott nem konnyen fog munkat talalni a doktorija utan. Adodott egy remek lehetoseg, felkoltoztunk Parizs vonzaskorebe, egy tunderi kis varoskaba Hauts-de-Seine-ben. Onnan tiz eve kicsit delebbre, sokkal "videkebbre" vandoroltunk, Essonne-ba.
      Mit csinalok...Sokak szerint semmit, en viszont csak azt latom, hogy rohannak a napok es mindig van tennivalo. Egy idoben ugy alakult, hogy celszerubb volt itthon maradnom a gyerekekkel. Kesobb parszor eldontottem, hogy ideje lenne dolgozni, de a Sors mindig athuzta a terveimet. Igy maradtam "csak anyuka" es elveztem az osszes pillanatot. Kozben azert csinaltam mindenfelet, hatranyos helyzetu gyerekeket korrepetaltam, magyaroknak franciat tanitottam, besegitettem a gyerekek ovodajaban-iskolajaban, delutanonkent gyerekeket vittem kulonorakra...
      Blogom sajnos nincs, de valahogy ugy voltam vele, hogy tagja vagyok egy-ket facebook-os csoportnak, ott irom le, ha valami meselnivalom van, es az pont eleg. Mostanaban kezdem sajnalni, hogy nem vezettem blogot.

      Törlés
    3. Andrea, a blogkezdésre soha nem késő! Én a francia nyelvűt 2008-ban, a magyart 2009-ben kezdtem, túl a hatvanon!...
      (ideirom e-mail cimemet: rozsatatar@wanadoo.fr)

      Törlés
  3. Névtelen7/5/18 08:14

    Kedves Rózsa, mit is mondhatnék? A napfény, a természet adta szépség és nyugalom a magunkfajta mérlegnek életelem, ugye?
    Mégis, ami először eszembe jutott, egy közmondás: "Madarat tolláról..."- Liliane barátnőd is, hasonlóan Hozzád, lélekben, szellemben igen gazdag és mély érzésű ember...

    @Andrea: Ugye milyen kicsi a világ? Mennyi szál köti össze a sorsokat! Neked Franciaország, Isztambul, a tanári hivatás és megannyi közös pont, nekem Algéria, a családunk "francia kapcsolata". Milyen jó, hogy Rózsára találtuink és megismerhettük! /mellesleg a keresztnevem is egyezik a Tiéddel:)))/
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ÉLETELEM, ahogy mondod, kedves E. Most nagyon élvezem, tegnap este lenyírtam a gyepet is a kertben: legalább kéthetente kell, úgy nő!

      Sok ilyen kedves barátom van valóban. Az elmúlt nehéz hónapokban tenyerükön hordoztak. Nagy szerencsém van a megpróbáltatások ellenére. Egyik kiegyensúlyozza a másikat...
      (Andreának szóló rám vonatkozó mondatodat is köszönöm!)

      Törlés
    2. Igen, kicsi a vilag, sokszor tapasztalom :) Es ezert is vallalom nyiltan, hogy nagyon internet es facebook-parti vagyok. A rosszat megtanultam kikerulni, a sok jot viszont nem tudnam mashogy potolni. Az evek soran jopar erdekes es kedves ismerost szereztem, es ratalaltam nagyon sok regi baratra is (nyitottunk peldaul egy csoportot az altalanos iskolai osztalytarsaimmal, 35 eves emlekeket elevenitunk fel, mindenki emlekszik valamire, csodalatos osszerakni a dolgokat).

      Törlés
    3. Én jópár régi kollégával, diákkal is felvehettem a kapcsolatot, főleg a F-B-n keresztül! Az ember amúgy meg azt publikál, amit akar, nem muszáj mindent kiteregetni...

      Törlés
    4. Hogy ne legyen kavarodas, atirtam a nevemet Andrea H.-ra (en vagyok az Essonne-i Andrea)

      Törlés
  4. szép vidék... olyan megnyugtató....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Aliz, valóságos "kiegyensúlyozó kúra" volt!

      Törlés
  5. Kedves Flóra nagyon szép helyre vitt el a barátnőd, jó volt látni Téged is abban a szép környezetben!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves "első" Andrea! (mivel egy másodikat is megismerhettem!)
      Ez a szép hely pedig itt van egy karnyújtásnyira (kb. 25 km)...

      Törlés
  6. Nagyon nyugis helynek látszik. Megindokolta, hogy miért éppen ide és ekkor vitt titkos útra?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen! Férje máshol volt elfoglalva és L. "meg akart sétáltatni" engem ezen a kissé rejtett helyen, mert ők már jó 10 éve járnak errefelé és meg akarta velem ismertetni...

      Törlés
  7. Mindennek oka van. Ez a néhány órád a legszebbek közül való, és nemcsak a táj miatt. Veled örülök.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...