Keresés ebben a blogban

2023. január 22., vasárnap

A "szezon" első irodalmi estje

    Amig kiolvad a két szelet lazac, amit az imént vettem ki a mélyhűtőből, gyorsan elkezdem a soros bejegyzésemet. Jobb lenne pedig, ha a leves főzésére szánnám el végre magam. De mit tegyek, az írás sokkal jobban vonz és többet tesz a kedélyem felvidítására, mint a főzés!  Arról nem beszélve, hogy senki és semmi sem sürget : a magányos élet szabadságának kis ajándéka kárpótlásként. Egy hete jöttem vissza a gyerekektől, de úgy érzem, mintha el se mentem volna. A régi beidegződések hamar visszatalálnak!

   Igaz, hogy ezen a héten 3 gyűlésen is voltam. Többnyire este zajlanak, tekintettel a még aktív résztvevőkre. Pedig este nem szívesen mozdulok ki (nappal se nagyon!...), ráadásul a sötétben nem látok már jól vezetés közben, főleg ha esik az eső és csillognak a víztócsák az autólámpák fényében. Ilyenkor szinte nem is látni a zebrán kívül fegyelmezetlenül át- átfutó gyalogosokat.

   Mindhárom összejövetel (kedd-szerda-péntek este) érdekes volt, de csak a harmadikat említem részletesebben, mert irodalmi estéink feltámadását jelezte. Hála Muriel barátnőm kifogyhatatlan energiájának, vagy húszan jöttünk össze nála, hogy Pierre (nyugdíjas irodalom tanár) felolvashassa az évek során fiókba gyűlt írásaiból készült válogatást. Pierre nagyon bizalmatlan a technika vívmányai iránt, az Internetnek közelébe se megy. Bár csoportunk oszlopos tagja, értesítése mindig körülményes a programjainkról, de vesszük a plusz fáradságot. Másfél órán át élvezte a közönség a  "Kitalált emlékek" című összeállítást, a valóság és a fikció határán mozgó történeteket.

   A felolvasás után a résztvevők által összehozott sós és édes ízekből készült válogatás következett, finom borokkal megöntözve. Én ugyan se nem ettem, se nem ittam, mert pár kiló plusz felesleg jött össze rajtam az év végi ünneplések, születésnapok következtében. Nomeg nehéz egyszerre enni és beszélgetni, s ez utóbbit még jobban szeretem.

a közönség egy része

Pierre (és a háttérben Annette aki segített a felolvasásban)

   

12 megjegyzés:

  1. Utazni készülök, így minden programot lemondtam a múlt héten... Jól tetted, hogy kimozdultál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó utazást neked is, Márta! Mindig jót tesz végül is a kimozdulás.

      Törlés
  2. Milyen rokonszenves társaság gyűlt össze! Látszik, mennyire szeretitek és becsülitek egymást. Nagyon tud hiányozni az ilyen kapcsolat nálunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, a fenti csoportból (nincs rajta mindenki) csak három személlyel találkoztam először... Legtöbbjükkel évek óta összejövünk hasonló alkalmakkor. Kis mozgó társalgások alakulnak ki a felolvasások után és nem fogyunk ki a szóból, tervek kovácsolódnak a továbbiakra. Péntek este jóval éjfél után mentünk el E.-nel, de nem mi voltunk az utolsók!
      A Covid-évek alatt mindenkinek hiányoztak az összejövetelek. Richardánál színjátszás volt a téma. Lassan 10 éve lesz, hogy hiányzik...

      Törlés
  3. Rózsa, emlékszem Richarda együttműködésére, amikor darabokat, monológokat írtál, mintha valóságos szerzőtársként említetted volna igaz barátodat. Igazíts ki, ha nem jól értettem valamit. Richarda bájos, szép alakja előttem van a fotókról.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, Richardával majdnem egyidősek voltunk, temészetünk nagyon különbözött ugyan, de ez nem akadály a baráti érzésekre! 2014. júliusában halt meg, pár hónap alatt elvitte a rák... Valóban neki írtam méretre az első színpadi szövegemet, ő sarkallt, ha lankadóban volt az önbizalmam, a tettvágyam...

      Törlés
    2. Névtelen25/1/23 18:49

      😭😔R.

      Törlés
  4. Én havonts egyszer járhato egy irodalmi körbe...feltölt..nem is bánnám ha gyakrabban lenne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen27/1/23 11:06

      Mi is havonta jöttünk össze eleinte (7 évig, Richarda haláláig). R-nál a színház, Murielnél a költészet, nálam főleg a próza (néha a magyar vagy az orosz költészet) volt a téma.
      A Covid évei megint újfajta rendet vezettek be. Alkalmazkodunk...
      (Rózsa)

      Törlés
    2. Ez a covid mindent felborított. /még a cirkadian ritmusomat is)nálunk bosszas kimaradások voltak...

      Törlés
    3. Névtelen27/1/23 18:26

      Itt is... Bár azonnal összejöttünk, mihelyt kicsit hosszabra engedték a pórázt, mivel ezek nem nyilvános helyen történnek, hanem egyikünknél vagy másikunknál.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...