Keresés ebben a blogban

2023. január 17., kedd

Rövid távollét

   Nem egészen két napja jöttem vissza a gyerekektől. Izlelgetem a megszokott otthon és banális, mindennapi tárgyaim biztonságot sugárzó melegét, hiszen csukott szemmel is tudom a helyüket. A magány sem esik eleinte rosszul, helyreráz a sok beszéd után, pihentet a felfokozott érzelmi töltés ellenpontjaként, mielőtt újra éreztetné a súlyát. A rövidebb-hosszabb távollétek egyik előnye  -  azon túl, hogy felfrissiti téli álmukba szenderült szürke állományunkat  -  új, kellemes ízt ad a már agyonra únt és újra megtalált rutinnak.

   Öt napos ottlétem alatt szinte állandóan sütött a nap. Unokám láthatólag megkönnyebbült, hogy nem egyedül kell napjait morzsolgatnia az iskolától távol, megbirkóznia a szorongással, fájdalommal. Sokat beszélgettünk, főzőcskéztünk egy keveset, kártyáztunk, tévét is néztünk nagynéha, s a nevetés se hiányzott a programból. Osztálytársai elküldték a Neten a napi leckeadagot, hogy ne maradjon le a tanulásban.

   Az ebédlőasztalnál ülve, balról és szemben a két nagy üvegajtón keresztül  elém tárult a téli pihenőjét élvező kert látványa. A fák még csupaszon várják a tavasz kezdetét, de ha kisüt a nap, érezni lehet a levegőben a kirobbanni kész rügyek türelmetlenségét.


balról

szemben


9 megjegyzés:

  1. Gyönyörű ez a kert, eltudom képzelni milyen tavasszal. Csodás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban talán tavasszal a legszebb: minden kizöldül (még jobban) és virágba borul! Nem tudok vele betelni, ha a gyerekeknél vagyok.

      Törlés
  2. Ez a tágas kert nem egyedüli örömforrás a gyerekek házában, úgy gondolom. Most, hogy a kisebbiked otthon van, újra időzöl náluk pár napot? Javulást kívánok neki, jó pihenést neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Náluk voltam kedd estétől vasárnap reggelig. Megpróbál visszamenni az iskolába, felmérések kezdődnek ezen a héten. Betegsége, sajnos, elhúzódó, még várni kell a javvulásra... Köszönöm a jó kívánságokat, Klári, átadom neki is.

      Törlés
  3. Írd, hogy nincs nagyobb baj...
    A beszámoló hangulatos, kellemes ottlétről tanúskodik és a kert szépségét már nem először említem meg. A sok napsütés neked is jót tett és most pihenj meg az ismerős, megszokott bútorok, illatok között. Ahogy megismertelek, nem fog sokáig tartani a pihengetés. 🌝

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A baj nem egyszerű, elég sokat szenved vele, de remélhetőleg találnak enyhítésére valamit... A jó hangulatot igyekeztünk szítogatni, amennyire lehetett, ő is, én is. Nekem máris megkezdődtek az összejövetelek, ezen a héten 3 is... Vasárnap d.u. azért megpihentem! Köszönet, Borka!

      Törlés
  4. Névtelen19/1/23 09:07

    Köszönöm, hogy megmutattad a kertet! Itthon tegnap felfedeztem az aranyvessző első virágát, no ez tényleg korai!

    VálaszTörlés
  5. Nem tudom mi vacakol itt... "Köszönöm, hogy megmutattad a kertet! Itthon tegnap felfedeztem az aranyvessző első virágát, no ez tényleg korai!" Én írtam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, kitaláltam, hogy te voltál, Márta!
      Én is attól félek, hogy a kaméliám (tele bimbóval) "bedől" a csábításnak!... Tegnap éjjel pl. -1 fok volt éjfél után...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...