Keresés ebben a blogban

2013. február 18., hétfő

Öreg hölgy (golyóstoll, 1965)


   1965-ben készült ez a rajz, még gimnazista koromban, golyóstollal. Talán ezért is kegyelmezett meg neki a 48 év (!!!) sok viszontagsága, költözései egyik országból a másikba, sőt még egy kis kitérővel az afrikai kontinensre is ellátogatva 2 évre...
   Ezzel a szép öreg hölggyel kórházban találkoztam Szegeden. Nemcsak szép volt, hanem rendkívül finomlelkű is, s valószínűleg belső szépsége tükröződött az arcán. Pedig nagyon beteg volt...
   

16 megjegyzés:

  1. Mikor jöttél(jöttek) rá, hogy tudsz rajzolni? Tanultad, vagy csak egyszer elkezdted?
    Mindig ezen a töröm a fejem.Meg a tehetségen vagy a hiányán.
    Hogy én kis házikókat, szívecskéket tudok csak lapszélre rajzolni.:-)
    Belső szépsége van a hölgynek.Át tudtad adni nekünk, amit láttál, és te gimis korodban már megláttad ezt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Énmagam sosem jöttem rá! Mindenfajta úgymond tehetségemet valamelyik felnőtt, többnnyire tanár fedezte fel, nagy meglepetésemre... Csak azután kezdtem tudatosan és nagy kedvvel -szárnyakkal! - csinálni!
      Minden gyereknek - nekem különösen - szüksége van biztatásra!
      A rajzzal úgy 10 éves koromban történt a dolog.

      Törlés
  2. És amikor megszólalt, mosolygott. (?) Mintha Rózsa néni lenne, Máriskó anyukája.

    Jó, hogy föltalálták a golyóstollat, te pedig tudsz rajzolni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Máig is előttem van... Mindig vonzottak az öreg arcok: annyi minden van rajtuk!

      Törlés
  3. Flóra, ma is olyan nagyon igazi és okos a tekintete, hiába a 48 év! Szép rajz, szép arc.
    (Kicsit még szebbé teszi az, hogy hasonlít a nagymamámra:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, talán a lélek szépsége segít szebben megöregedni... Jó lenne!

      Törlés
    2. Én biztos vagyok benne,hogy a lélek szépsége segít szebben megöregedni.És a szenvedés is tisztítja a lelket,bár nem kívánjuk ,sőt,...de tapasztaltam,hogy így van.
      gyönyörű a rajz! Én magam is rajzolok, de középszinten.Nem kellene ezen szomorkodnom, hanem elfogadni és örülni.Van aki ennyire sem tud rajzolni,mint én...
      A néni szemén és összezárt száján látszik a szenvedés.

      Törlés
    3. Köszönöm, kedves Mammka. Mindig elcsodákozom, hogy lehet valaki annyira függő a biztatásoktól, az elismeréstől, mint én... Mint Évának is ecseteltem, enélkül tehetetlenül kornyadozok, de ha kapok belőle, szárnyakat ad!... Ebből is leszűröm, hogy igazi művész emiatt se lehetett volna belőlem, mert úgy gondolom, hogy az igai művész ilyesmivel nem törődik, csak hisz magában és alkot...

      Törlés
  4. Névtelen19/2/13 09:47

    Remek rajz! Ilyenkor mindig eszembe jut hogy hol vannak az én gyerekkori rajzaim. Nincs szívem elhozni őket attól akinél maradtak valamikor. Lehet, sőt biztos, nála jobb helyen vannak. Néha ha ellátogatok az illetőhöz, át lapozgatom őket.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az enyémekből sok elveszett. Rengeteget rajzoltam 10 éves koromtól; az egyetemtől kezdve már kevesebb idő maradt rá. Aztán Berlinben, fiam születése után, mivel munkám nem volt, újrakezdtem festők szakköreiben, s azóta nem hagytam igazán abba...
      Te végleg abbahagytad?

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Köszönöm, Aliz. Amikor a modell megihleti az embert, sikerül a rajz...

      Törlés
  6. Szép a hölgy is, szép a rajz is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Gabi. Az öreg hölgy nevében is, aki bizonyosan több mint 40 éve elporladt...

      Törlés
    2. Hát, talán egy kicsit... Vajon "érzi-e", hogy egy pár ember e kis rajznak köszönhetően gondolt rá ennyi év után?...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...