Keresés ebben a blogban

2012. május 24., csütörtök

Napsütésben mindjárt egészen más...


Hát, kb. ez fogadott a kertben, a dzsungelszerűen burjánzó füvet is beleértve! Ez a fajta bazsarózsa (pünkösdi rózsa?) olyan kérészéletű, féltem, hogy elszalasztom, mire visszaérek! Akkor volt bimbós állapotban, amikor elidultunk Magyarországra, május 11-e táján. Megvárt és ezért nagyon hálás vagyok neki! 
Nem is tudom, honnan került a kertbe, egyszercsak átbújt a betonkerítés alatt és kinyílott, miközben a szomszédasszonyom tőlem tudakolta, hogy hozzá innen került-e a túloldalra... Rettentő szívósan vészeli át a fagyokat is, télen szinte semmi sem marad belőle, de így tavaszra kivirul. Szeretem a ilyen önálló, pátyolgatást nem igénylő természetű virágokat (és embereket...) Intézik az életüket panasz nélkül, ahogy kell és ahogy a körülmények engedik, s amikor rájuk kerül a sor, megmutatják, mennyire képesek a szemet gyönyörködtetni!

16 megjegyzés:

  1. Jó helyen van a pünkösdi rózsátok. A gyökerei átnyúlnak a fal alatt, és mindkét oldalon fantasztikus szép virágot hoz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fogalmam sincs, honnan jött, de minden évben szebb!

      Törlés
  2. Értem és érzem szavaid súlyát. Köszönöm.
    A pünkösdi rózsa mindig elbűvöl. Fantasztikus az illata is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az erős embereket csodálom: talán mert nekem is adnak belőle... Persze, nehéz állandóan erősnek lenni. S néha elgyengülésünk bevallásához is erő kell!... Téged is ilyennek látlak, Györgyi.

      Törlés
  3. Szerintem(!) ez a sötét színű az igazi pünkösdi, a többi fajta, a halvány és sötét rózsaszín, meg a fehér bazsarózsa. (Persze a vad eredetileg a Keleti Mecsekben van a bánáti, védett is, de a színe ilyen, mint a Tiéd. Csak szimpla)
    Mi le is vágjuk az elszáradt részeket ősszel, tavasszal meg szépen bújik elő a földből újra. Pont azért szeretem, amiért Te: hogy magától, szinte törődés nélkül gyönyörködtet, évről évre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is levágom az elszáradt virágokat ősszel, de rájöttem, hogy szebb lesz, ha a száraz ágakat tövig csak a tél végén nyesem le. A nevekkel azonban bajban vagyok: bazsarózsa-e, pünkösdi-e, nem is tudom... Franciául is ez az egyik szó, ami nehezen jön a nyelvemre: pivoine (ejtsd: pivoán)...

      Törlés
  4. Szép a virág is, és az írásod vége is...
    Emberben én is az ilyeneket!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán mert emberben, állatban, virágban van valami közös, amihez vonzódunk, esetleg taszít, attól függően, milyenek vagyunk magunk is, vagy milyenek szeretnénk lenni...

      Törlés
  5. Peónia az mind, akár bordó, akár fehér, akár rózsaszín. A bordó a "legpünkösdibb" - de nekem a rózsaszín a legkedvesebb.

    VálaszTörlés
  6. Legutóbb Mindszenten jártamban minden ház előtt ez a virág ékeskedett sok színben, nomeg a liliomok!...

    VálaszTörlés
  7. Peonia-Poétika: Flora-virág dús tengere: oh, magyar. :)
    Tán nem túl nehéz kitalálni, kit ferdítettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ave, oh Ferdítők legellenállhatatlanabbja, te!...

      Törlés
  8. Meg mertem volna esküdni, hogy ez egy macerás virág. Aztán tessék. :)
    Én tegnap vettem pár tő virágot a nagy cserépbe, de csak a verbéna nevét ismerem. Gyönyörű rózsaszín-fehér. A mellé vásárolt aprócska virágok nevét nem tudom, de helyesek azok is. Jó, ha van egy kis kert.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha jól sejtem az aprócskákat, azok nagyon dekoratívak!
      Van egy, aminek Mindszenten "büdöske" a neve. Kár, hogy olyan jól viseli, mert gyönyörű különben!

      Törlés
  9. A nyár kedvence és klasszikusa

    A büdöske, másik nevén bársonyvirág egész nyáron, az első éjszakai fagyokig virágzik. Nagyon ellenálló növény, ültethetjük edénybe vagy virágágyásba is, és még az enyhén szeles erkélyeken is jól érzi magát. Félárnyékos helyen is megél, de a kertbe napfényes helyre, általános, nem túl meszes kerti földbe ültetve fejlődik a legszebben. Hazájában, Mexikóban vadon élő növény. Egynyári, tollszerűen osztott levelekkel büszkélkedhet. A számos narancssárga, sárga vagy vörösesbarna, fészkesvirágzat egyesével vagy kis csoportokban helyezkedik el a száron.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te jóval többet tudsz róla, kedves Mick! Én csak annyit, hogy szép és büdös...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...